הגרי"מ לאו לילדי המשניות: "אתם הנקמה שלנו"

ישראל נח חסידים No Comments on הגרי"מ לאו לילדי המשניות: "אתם הנקמה שלנו"

מאות מהילדים המשתתפים בפרויקט 'לומדים זוכרים' – 'אנחנו וצאצאינו' ללימוד משניות לזכרם של קדושי השואה השתתפו במעמד מיוחד של סיום המשניות ובחירת חתן המשנה העולמית בראשות הרב הראשי הגרי"מ לאו, השר הרב יואב בן צור ויוזם הפרויקט, הנגיד גבריאל גרמן זכרייב | גלריה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאות מהילדים המשתתפים בפרויקט הגדול מסוגו בעולם; 'לומדים זוכרים' המופעל בישראל על ידי ארגון 'אנחנו וצאצאינו' ללימוד שש מיליון מאתיים וחמישים אלף משניות השתתפו במעמד מפואר 'נעשה ונשמע' סיום המשניות ובחירת חתן המשנה העולמי וסגניו שהתקיים ביום שלישי, ערב חג מתן תורה בשיתוף האגף החרדי ביד ושם באולם 'ספרא' ב'יד ושם' בירושלים. הלימוד הוא לזכרם ולעילוי נשמתם של ששת מיליוני אחינו היקרים ובראשם גדולי עולם אדירי התורה והיראה זצוק"ל הי"ד שנהרגו עקה"ש ושל כרבע מיליון הקדושים שחירפו נפשם במלחמה נגד הנאצים במסגרת צבאות בעלות הברית ובמחתרות. הסיום נערך במלאת שבעים ושמונה שנים ליום שחרור והצלת שארית הפליטה באירופה.  

המעמד המרשים והמרגש במיוחד התקיים בראשות הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו יו"ר מועצת 'יד ושם'. שר העבודה הרב יואב בן צור. יו"ר 'יד ושם' מר דני דנון ויוזם הפרויקט, הנגיד גבריאל גרמן זכרייב שהגיע, לאחר שנועד עם הנשיא יצחק הרצוג, עם משלחת בראשות מנהל קרן 'סטמאגי' העולמי מר דוד מרדכייב ומנהל 'סטמאגי' ישראל מר רוברט אברמוב. 

רגעים מרגשים במיוחד במהלך האירוע; בעת שהילדים למדו את המשנה המסיימת את ששה סדרי משנה – 'לכל נשמה יש משנה' כאשר כל אחד מחזיק בידו שם ותצלום של ילד שנרצח בשואה הי"ד, ובעת שירתם של הילדים; 'כַּד יַתְבִין יִשְׂרָאֵל' בשפה הרוסית – 'קַאגְ'דַה סַאבֶּרוּצַה יֶעבְרֶיֵיעִי אִי בּוּדְיֶיט אִיח רַאדָאסְטְיוּ תּוֹרָה, אִיח אוּבִידִיט וְסֶייוִוישְׁנִיי אִי סְקַאזֶ'עט אוֹן סְוִויצְיֶע סְוַואיֶיעֵי, סְמַאטְרִיצְיֶיע קַאק סִינַאוְויַיה דַּארַאגִיֶע-יֶיע לְיוּבִּימִי-יֶיע מַאִי, אַ גּוֹרִיֶיע טְיַאגַאטַאח זַאבִּעִילִי אִי רַאדֶאסְצְ מַאיוּ וַאזִנִיעֶסְלִי'. בסיומה העניקו הילדים, לצלילי 'ואהבתך אל תסור', למר זכרייב מדליות של סדרי המשנה בעיצוב מרהיב המעניקים זכות במיליוני המשניות ושעות הלימוד לזכותו, לזכות אמו תהילה שתחי' ולזכות בני משפחתו הי"ו.

המעמד נפתח בתפילת מנחה ובאמירת פרקי התהילים המיוחדים במלאת שבעים ושמונה שנים ליום שחרור והצלת שארית הפליטה באירופה. את המשא המרכזי נשא הגרי"מ לאו שאמר כי; "לימודם של תינוקות של בית רבן במיוחד בימים קודרים לעם ישראל הוא האות והנצח של עם התורה והערובה להמשך קיומנו כעם ה' לנצח נצחים. 'מפי עוללים ויונקים יסדת עוז' – ואין עוז אלא תורה, ורק היא מסוגלת – 'להשבית אויב ומתנקם – אתם ילדי המשניות הנקמה שלנו בנאצים". הגרי"מ לאו שיבח את מר זכרייב על יוזמתו ועל מפעל המשניות העצום שהקים. 

לאחר קטעי השירה המרגשת של הילדים בלווי זמר וניגון של שמוליק ויינריך ויענקי אקשטיין בליווי מצגת על חורבנה של יהדות אירופה, התכבד מר זכרייב להדליק נרות לזכרם של קדושי השואה הי"ד ולכבוד התורה ולומדיה. במהלך הדלקת הנרות הוסבר לתלמידים אודות השיר – אני מאמין – שהתנגן ברקע; 'אחד הסיפורים המרטיטים בשואה, הוא הסיפור של השיר אני מאמין. אחד המלחינים לבית מודזיץ. החסיד ר' עזריאל דוד פסטג, הלחין את השיר הזה ברכבת המוות בדרך לטרבלינקה. באולם שררה חשיכה. מאות הילדים עמדו על רגליהם, כל אחד הדליק נר אלקטרוני והאורות ריצדו באפילה כשהחזן העולמי הר"ר דוד וינבך נשא את תפילת 'א-ל מלא רחמים…כזוהר הרקיע מזהירים…

יו"ר 'אנחנו וצאצאינו, הרב אליעזר יוטקובסקי שהנחה את המעמד קרא את מכתבו המיוחד של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל עם פתיחת המחזור הראשון: 'שמחתי לשמוע כי ארגון אנחנו וצאצאינו מוסיף חיילים לתורה ע"י לימוד המשניות במסגרת ארגון מבקשי תורה לעי"נ וזכרם של קדושי השואה ביוזמתו של ר' גבריאל גרמן זכרייב שיחי' ואין מה להעריך בשבח הדבר. וזכות גדול זה של לימוד התורה יעמוד ללומדים והמסייעים לזכות ע"י זה ברוחניות ובגשמיות ולכל טוב סלה'.

הרב יוטקובסקי הוסיף כי 'אחד מאנשי החזון, שהפך את האפר ממנו קמה והתנערה היהדות, לזהב, הוא הנגיד תומך התורה ומוקיר רבנן מר גבריאל גרמן זכרייב, המחבר בין העבר לעתיד, ואבל לשמחה של תורה. בשנה זו זכינו ל 40 סניפים ברוך השם שבו לומדים בכל ערב אלף שמונה מאות וחמישים תלמידים. בשנה הבאה נפתח, בעז"ה, בזכותך, סניפים נוספים ביתר שאת וביתר עוז'. נרגש במיוחד הודה מר זכרייב לתלמידים על הזכות שהעניקו לו לקחת חלק בלימודי המשניות של ילדי ישראל. 'תורתכם היא המעניקה לעם ישראל את הכוח והיא העוצמה עמה אני יוכל גם בעתיד להשתתף בלימוד התורה וביקור לומדיה. להגדיל תורה ולהאדירה'. 

בתום חידון שריגש את המשתתפים התכבד המפקח החינוכי של 'אנחנו וצאצאינו', הרב מרדכי בלוי להכריז על הזוכים בפרסי הצטיינות על התמדתם. חתן המשנה העולמי הילד דוד שאר ישוב מסניף רחובות. וסגניו; שמואל פויפר, ישראל הימלפרב, שמואל מונסנגו ומיכאל רובינשטיין מסניף ברכפלד מודיעין עלית שזכו לפרסי הצטיינות;  ש"ס בבלי מהודר. "זכינו למחזה מרהיב לראות את הידע העצום של התלמידים. במהלך השנה קיימנו מבחנים רבעוניים וחולקו פרסי עידוד והצטיינות וכיום אנו מעניקים פרסי הצטיינות על התמדתם המיוחדת לילדים רבים" – אמר הרב בלוי. האירוע הסתיים בחלוקת סט משניות לכל התלמידים ע"י הנגיד מר זכרייב ובריקודים סוחפים של ילדי המשניות עם הרבנים, מגידי השיעורים והאורחים.

צילום: אלי איטקין  



0 תגובות